10.31.2019

Kitapları Yakmaktan Daha Büyük Bir Suç Varsa O da Onları Okumamaktır

       
      Sözcüklerin gücünün farkına vardığımdan beri kendimi tanıyamamaya başlamıştım. Doğru yer ve zamanda kullanmış tek bir cümle bir insanın hayatında öylesine bir fark yaratabilir ki bunu benim aklım zor alıyor. Bu Kısa ve öz  ama etkili cümleleri kurabilmenin yolu ise pek tabii kitap okuma alışkanlığından geçiyor.
Toplum olarak kitap okuma veya makale inceleme alışkanlığımız pek yok. Şimdi  biraz klasik olacak ama ülkemizdeki kahvehane ve kütüphane miktarlarından bahsedelim.
Türkiye’de bin 118 kütüphaneye karşılık, 700 bin kahvehane bulunuyor.Günlük ortalama 6 saat televizyon izliyoruz, 3 saate yakın internete giriyoruz ve ortalama 1 dakika kitap okuyoruz .Rakamlar şaka gibi geliyor bana ki ben çoğu insanın günde 1 dakika bile kitap okumadığına emin olmuş vaziyetteyim.
 
       
        Kitap okumak birden çok hayatı tek bir yaşamda tecrübe edebilmemize olanak sağlamasının yanı sıra bu tecrübeleri kendi hayatımıza yansıtıp hayatımızı istediğimiz yöne çekebilme gücünü de bizlere verir. Şimdi böyle konuşuyorum ama siz anlamayın ki bir haftada 10 kitap okuyayım kendimi geliştireyim sonra bir daha okumam!!! Zaten kitap okumayı hayatına işlememiş insan bir haftada 10 kitap okuyamaz.Okuduğunu sanabilir.  Ben burada kitap okumayı bir külfet olmaktan çıkartmaktan bahsediyorum. Zaten bence kitap okumayı sevmeyen insan yoktur. Sadece ilgi alanını keşfedip okuma alışkanlığı   kazanamamış  insan vardır. İlgi alanını keşfedip okumaya başlayan bir insanın bu okumanın devamını getirememesine olanak veremiyorum . Düşünsenize maddi durumu iyi olmayan bir ailede doğmuş bir çocuk zengin yaşamı kitaplar sayesinde tecrübe edebilir. Ya da     siyasi bir görüş hakkında , dini alanlarda , şu an nesli tükenmiş hayvanlar hakkında ve daha sayamayacağımız konuda kendimizi geliştirip bilgi edinmemize olanak verir kitaplar.



Kitaplar hakkında bu kadar kelam ettikten sonra buraya birkaç kitap önerisi bırakmak istiyorum
  - Felsefi kitapları sevenler için --> Jostein Gaarder->Sofi'nin Dünyası
-Melankolik kitapları sevenler için -->(ben tam bir melankolizmsever olduğum için seçmekte çok zorlanıyorum) Sylvia Plath --> "Sırça fanus" , Aslı Erdoğan-> "Mucizevi Mandarin"
Polisiye sevenler için --> Ahmet Ümit başlangıç için güzel bir seçenek olabilir.
Shakespeare -->, Tiyatral ve şiirsel kitapları sevmesenizde mutlaka en  azından" Hamlet "ve "Romeo ve Juliet"'i okumalısınız
Kişisel gelişim için --> Ahmet Şerif İzgören kesinlikle önerimdir.

Şimdilik benim aklıma gelenler bu kadar. Okumak ve daha çok okumak dileğiyle...

1 yorum:

  1. Gayet hoş, başlangıç seviyesindekiler için yön verici bir yazı olmuş. Elinize sağlık Bünyamin Bey.

    YanıtlaSil